
Το μάρκετινγκ μπορεί να ταξινομηθεί με διάφορους τρόπους, ανάλογα με τους στόχους, το κοινό-στόχο, τα μέσα ή τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται.
Με βάση τους στόχους, το μάρκετινγκ μπορεί να χωριστεί σε:
Μάρκετινγκ γνωστοποίησης: Στόχος του είναι να ενημερώσει το κοινό-στόχο για την ύπαρξη ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.
Μάρκετινγκ προώθησης πωλήσεων: Στόχος του είναι να ωθήσει τους καταναλωτές να αγοράσουν ένα προϊόν ή υπηρεσία.
Μάρκετινγκ διατήρησης πελατών: Στόχος του είναι να κρατήσει τους υπάρχοντες πελάτες ικανοποιημένους και να τους εμπνεύσει να επιστρέψουν.
Με βάση το κοινό-στόχο, το μάρκετινγκ μπορεί να χωριστεί σε:
Β2Β (Business to Business) μάρκετινγκ: Απευθύνεται σε επιχειρήσεις που αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από άλλες επιχειρήσεις.
Β2C (Business to Consumer) μάρκετινγκ: Απευθύνεται σε καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από επιχειρήσεις.
B2G (Business to Government) μάρκετινγκ: Απευθύνεται σε κυβερνήσεις που αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από επιχειρήσεις.
Με βάση τα μέσα, το μάρκετινγκ μπορεί να χωριστεί σε:
Τraditonal marketing: Χρησιμοποιεί παραδοσιακά μέσα, όπως την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τον Τύπο και τις διαφημίσεις εξωτερικού χώρου.
Digital marketing: Χρησιμοποιεί ψηφιακά μέσα, όπως το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το email και το κινητό μάρκετινγκ.
Με βάση τις τεχνικές, το μάρκετινγκ μπορεί να χωριστεί σε:
Διαφήμιση: Η χρήση πληρωμένων μηνυμάτων για να προωθηθεί ένα προϊόν ή υπηρεσία.
Προώθηση πωλήσεων: Η χρήση μη πληρωμένων ενεργειών για να προωθηθεί ένα προϊόν ή υπηρεσία.
Διαφήμιση μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να προωθηθεί ένα προϊόν ή υπηρεσία.
E-Mail marketing: Η χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να προωθηθεί ένα προϊόν ή υπηρεσία.
Μάρκετινγκ περιεχομένου: Η δημιουργία και η προώθηση περιεχομένου που έχει αξία για τους καταναλωτές.
Μάρκετινγκ δεδομένων: Η χρήση δεδομένων για να δημιουργηθούν πιο αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ.
Άλλες κατηγορίες
Μάρκετινγκ σχέσεων: Στόχος του είναι να δημιουργήσει και να διατηρήσει ισχυρές σχέσεις με τους καταναλωτές.
Εταιρικό μάρκετινγκ: Στόχος του είναι να προωθήσει την εικόνα και τη φήμη μιας επιχείρησης.
Πολιτικό μάρκετινγκ: Στόχος του είναι να προωθήσει την εκλογή ενός πολιτικού υποψηφίου ή κόμματος.
Μάρκετινγκ προϊόντων: Στόχος του είναι να προωθήσει συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες.
Μάρκετινγκ υπηρεσιών: Στόχος του είναι να προωθήσει υπηρεσίες.
Μάρκετινγκ μη κερδοσκοπικών οργανισμών: Στόχος του είναι να προωθήσει τους σκοπούς ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού.
Η επιλογή της κατάλληλης κατηγορίας μάρκετινγκ εξαρτάται από τους στόχους, το κοινό-στόχο και τα μέσα που διαθέτει η επιχείρηση.