Κατηγορίες Μάρκετινγκ: Ανάλυση Στόχων, Κοινού-Στόχου, Μέσων και Τεχνικών στο Χώρο του Μάρκετινγκ

Το μάρκετινγκ μπορεί να ταξινομηθεί με διάφορους τρόπους, ανάλογα με τους στόχους, το κοινό-στόχο, τα μέσα ή τις τεχνικές που χρησιμοποιούνται.

Με βάση τους στόχους, το μάρκετινγκ μπορεί να χωριστεί σε:

Μάρκετινγκ γνωστοποίησης: Στόχος του είναι να ενημερώσει το κοινό-στόχο για την ύπαρξη ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.

Μάρκετινγκ προώθησης πωλήσεων: Στόχος του είναι να ωθήσει τους καταναλωτές να αγοράσουν ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Μάρκετινγκ διατήρησης πελατών: Στόχος του είναι να κρατήσει τους υπάρχοντες πελάτες ικανοποιημένους και να τους εμπνεύσει να επιστρέψουν.

Με βάση το κοινό-στόχο, το μάρκετινγκ μπορεί να χωριστεί σε:

Β2Β (Business to Business) μάρκετινγκ: Απευθύνεται σε επιχειρήσεις που αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από άλλες επιχειρήσεις.

Β2C (Business to Consumer) μάρκετινγκ: Απευθύνεται σε καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από επιχειρήσεις.

B2G (Business to Government) μάρκετινγκ: Απευθύνεται σε κυβερνήσεις που αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από επιχειρήσεις.

Με βάση τα μέσα, το μάρκετινγκ μπορεί να χωριστεί σε:

Τraditonal marketing: Χρησιμοποιεί παραδοσιακά μέσα, όπως την τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τον Τύπο και τις διαφημίσεις εξωτερικού χώρου.

Digital marketing: Χρησιμοποιεί ψηφιακά μέσα, όπως το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το email και το κινητό μάρκετινγκ.

Με βάση τις τεχνικές, το μάρκετινγκ μπορεί να χωριστεί σε:

Διαφήμιση: Η χρήση πληρωμένων μηνυμάτων για να προωθηθεί ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Προώθηση πωλήσεων: Η χρήση μη πληρωμένων ενεργειών για να προωθηθεί ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Διαφήμιση μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να προωθηθεί ένα προϊόν ή υπηρεσία.

E-Mail marketing: Η χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να προωθηθεί ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Μάρκετινγκ περιεχομένου: Η δημιουργία και η προώθηση περιεχομένου που έχει αξία για τους καταναλωτές.

Μάρκετινγκ δεδομένων: Η χρήση δεδομένων για να δημιουργηθούν πιο αποτελεσματικές στρατηγικές μάρκετινγκ.

Άλλες κατηγορίες

Μάρκετινγκ σχέσεων: Στόχος του είναι να δημιουργήσει και να διατηρήσει ισχυρές σχέσεις με τους καταναλωτές.

Εταιρικό μάρκετινγκ: Στόχος του είναι να προωθήσει την εικόνα και τη φήμη μιας επιχείρησης.

Πολιτικό μάρκετινγκ: Στόχος του είναι να προωθήσει την εκλογή ενός πολιτικού υποψηφίου ή κόμματος.

Μάρκετινγκ προϊόντων: Στόχος του είναι να προωθήσει συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες.

Μάρκετινγκ υπηρεσιών: Στόχος του είναι να προωθήσει υπηρεσίες.

Μάρκετινγκ μη κερδοσκοπικών οργανισμών: Στόχος του είναι να προωθήσει τους σκοπούς ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού.

Η επιλογή της κατάλληλης κατηγορίας μάρκετινγκ εξαρτάται από τους στόχους, το κοινό-στόχο και τα μέσα που διαθέτει η επιχείρηση.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *